måndag 20 september 2010

Sagan

Hej allihopa! Nu är jag tillbaks!!! FLORA555! Medans jag har varit borta har jag t.ex varit med i bloggstaffeten på Panfubloggen och kommit till Finalen, lärt mig Emelys e-post så hon kan mejla mig (vi känner varandra... nästan). Jaa och en massa saker! Nu kommer sagan:

Pomis skyndade sig ner. Där såg hon Flora och Ceecil. Flora storgrät.
-FLORA?! skrek Pomis. Vart har du varit?!?!
-SNYFT! Jag... Allt är en lång historia. Jag kom till en ö, och drottningen där var elak och sa att jag och Pompom skulle få dra stenar till hennes palats, Pompom är min häst. Och jag och han där, han heter Ceecil rymde och vi blev jagade av lejon och av vakter, och jag fick leva ensam, och mamma blev skuten! stammade Flora.
-OHH! snyftade Pomis.
-Om du vill hjälpa till att befria Floras mamma och Emely får drottningen kan du ta min häst Deep, sa Ceecil och räkte över tyglarna till Pomis.
-Tack, sa Pomis. Det gör jag gärna!
Hos Emely och Pompomkitty:
-MEN SLUTA ERA SOPGUBBAR! skrek Emely argt.
-SLUTA! Man säger inte så! skrek Drottningen och gick mot Emely.
-Du får en chans till, om du slarvar bort den chansen är du död, sa drottningen argt.
-Ja min drottning, sa Emely.
-Jag har andra planer för dig, sa drottningen och pekade på Pompomkitty. Du kan bli min kock eller beskent. är du bar på att laga mat?
-JAG TÄNKER INTE LAGA DIN MAT! röt Pompomkitty. Jag steker mycket hellre din stora bak!
-DET VAR DET.....! röt drottningen. För ut henne till tortyrkammaren.
Två vakter tog tag i hennes armar och förde henne till en bur mitt under solen. Det fanns inget vatten eller mat.
-Här ska du sitta i 4 timmar, sa den ena vakten. Då lär du dig nog en läxa.
Hos Flora;Flora gav Pompom två moröter, lite havre, lite hö och vatten. Pompom musade i sig. Deep kom och började äta han med.
-Nu är det dags att rida iväg, sa Flora. Tack för att du har varit snäll och hjälpt mig Ceecil. Vi kanske ses nån gång.
Flora klädde på sig sin cowboy hatt, en randig blus, en läder vest, jeans och cowboy skor. Pomis och Flora smackade på hästarna i galopp.
På ön:
Vakterna släppade i väg Emely mot stallet. Dem låsta in henne. I stallet luktade det läder och hästar. Emely tog upp en skyffel och började skyfla undan bajs. Sen ryktade hon varenda häst fin och fyllde på deras foder. Hon satte sig på en hög bunt. Då hörde hon Floras skrik.
-JIIIHAOO! skrek Flora glatt.
Emely kollade ut genom fönstret, och där såg hon Flora och Pomis komma ridande.
-FLOORRA!! skrek Emely överlyckligt. POOMMISS!
Flora tvärstannade utanför stallet och låste upp dörren. Emely hoppade upp och kramade henne.
-Jag visste att du skulle komma och rädda mig, sa Emely.
-Vi har ingen häst åt dig, sa Pomis. Ta en ur stallet.
Emely skyndade sig in igen och sadlade och tränsade en svart och vit ponny. Den var ganska liten. Ca 135 cm i mankhöjden. Den hade vitt hovskägg och svart flätad man.
-Jag ska kalla dig Starly, sa Emely och hoppade upp på Starly.
Emely, Flora och Pomis red i full galopp mot slottet.
-Vårat liv kan ta slut idag, sa Flora. Men nu är det kanske sista gången, kanske till och med drottningen får sin sista dag idag. Nu ska vi attackera.
En flicka kom ridandes på en svart häst. Det var ett arabist fullblod.
-Du, sa Pomis. Hjälpa du oss att attackera slottet?
-JAAA! Visst, sa flickan. Jag heter Emmy.
Emmy, Emely, Pomis och Flora red i full galopp mot slottet. Portarna var öppna och dem red rakt in.
-ATTTAAACCKK! skrek Flora, Emely, Emmy och Pomis på samma gång.
Drottningen vända sig om och kollade förvånat på dem.
-VAD I...?! röt drottningen. VAAKKTTEER!!
Nu kom 5 vakter ridandes. Hästarna stegrade och sparkade och Emely, Flora, Emmy och Pomis förskökte slå vakterna. En efter en rammlade. Plötsligt far Emely av. Flora hoppade av.
Emely sa inget. Flora bärde henne till en bänk. Sen hoppade hon upp på Pompom igen. När alla 5 vakter hade rammlat av satte dem fullfart mot drottningen. När dem kom fram till henne hoppade Flora av. Flora hadde ett svärd i handen.
-Du har varit en elak mänsika, en mycket mycket elak mänsika, sa Flora. Hoppas du inte blir så i ditt nösta liv. Adjös, drottningen.
Flora stoppade kvikt in svärdet i drottningens hjärta och drottningen rammlade ihop på golvet.
-SEGER FÖR PIRUKAI ÖN, skrek Emmy, Pomis, Flora och Emely som nyss hade kviknat till.
Flora, Emely, Emmy och Pomis gick ut och ställde sig på en stor sten och skrek i en mikrofon.
-NU ÄR ALLA NI FRIA FRÅN DROTTNINGEN! VI LÅTER Ceecil FÅ BLI KUNG!
Alla jublade och apploderade. Flora gick och öppnade tortyr buren. Flora kastade sig i Pompomkittys famn.
-Du har varit en duktig flicka, sa Pompomkitty.


SNIPP SNAPP SLUT SÅ VAR DENA SAGA SLUT!!!!
Det var sista delen. Vi ska börja på en ny saga. Var den bra?? Vi sees'



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här får ni skriva komentarer till oss!
Vi godkänner bara snälla och trevliga komentarer.
Ni får alldirg alldrig svära eller hota oss!
Då ligger ni illa till!

Skriv lugnt hälsingar Emely101 och Flora555!