fredag 16 juli 2010

Del 4 på sagan

Nu börjar del 4:


En man i svarta kläder och en lång piska i handen kom ridande på en svart häst i full galopp och kasatde vitlök på vampyrerna.
-AHHHHH!!!!!! Skrek vampyrna och sprang i väg.
-Emely!!! Vart är Flora??? frågade Pompomkitty oroligt.
Emely som hade kviknat till hoppade på Pompom kitty och bett henne.
Mondag i Pirakaui ön:
-Kom nu Flora. Vi måste resa långt, lång här i från till Mirchu ön, sa Ceecil.
-Okej.... Men hur ska vi kunna resa så långt? frågade Flora.
-Hästar såklart! Vi har fullblod på gården. Dom kan springa jättesnabbt och årkar väldigt långt.
-Okej. Vilken häst ska jag få? frågade Flora
-Pompom heter hon. Ett snällt och fint sto.
En timma senare var Flora och Ceecil på väg:
-Varför måste vi åka till Mirchu ön? Jag vill tillbaks till Panfu, sa jag.
-Vi måste dit! Det finns en helig diamant där som ger en önskning per person, svarade Ceecil.
Plötsligt kom ett par vakter ridande på två snabba fullblod. Våra fullblod var 152 i mank höjd och var Arabiska fullblodd. Deras var större. Ungefär 157 i manken.
-Nu måste vi galoppera! Våra araber är snabba och smidiga. Jag vet inte vad deras ras e men hästarna värkar snabba. Smacka på Pompom i full galopp nu! sa Ceecil.
Vi far fram i vinden snabbt och enkelt. Det kändes som man flög. Så snabba var hästarna. Vi galopperade i minst 35 kilometer i timmen. Plötsligt stegrade sig Pompom och jag ramlade av. Ceecil märkte inte det. Jag svimmade. När jag vaknade var jag i ett stall och Pompom stod brevid mig och mumsade på lite hö och annan mat.
-Så hur ska vi göra med den där lilla flickan? frågade en vakt till drottningen.
-Hmm..... Hon har ett mycket snabbt och fint fullblod. Hon kan bli perfekt för att lämmna bud till slottet, svarade drottningen fundersamt.
-Jaa! Hennes Arab är mycket fint. Det blir ett perfekt arbete, sa vakten.
-Men kanske ett mödorammare. Hmm.... Hennes häst är väldigt stark. Jag vet! Vi binder fast ett långt rep runt hästen på något sätt och så rider hon på araben och så drar dom stenar upp till det nya palatset som jag ska bygga till mig själv, svarade drottningen.
-Mycket smart! Bra tänkt. Men hur gör vi med den där gammla bonden? frågade vakten.
-Skicka ut tre vakter på våra snabbaste hästar efter honom, svarade drottningen.
Pompomkitty hade svimmat och var nu på Pirakaui ön utan att vata att Flora var där:
-Ehhmmm.... Vart e jag? frågade Pompomkitty.
-Du är i Pirakaui ön, svarade Ceecil. Jag hittade dig legande på marken.
-Ehh... Vart är min dotter, Flora? Frågade Pompomkitty medan hon sakta svimamde.
Men plötsligt vaknade hon ett skrik i från.....


Fortsättning följer.....




/Flora:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här får ni skriva komentarer till oss!
Vi godkänner bara snälla och trevliga komentarer.
Ni får alldirg alldrig svära eller hota oss!
Då ligger ni illa till!

Skriv lugnt hälsingar Emely101 och Flora555!