lördag 10 juli 2010

Sagan ocm Emely och Flora, del 2

..... en vampyr!!! Vampyren stog framböjd över Flora och Flora skrek och kämpade i mot.
-HJJJÄÄÄÄÄÄLP EMELY!!!! skrek Flora.
-Jaaaag kommer!!!!!! skrek Emely.
Hon rusade vid all världens fart och sparkade vampyren i magen så att vampyran rammlade. Sen blev båda två jagade. Runt och runt. Till sist blev Emely yr och svimmade.  Emely hammnade under vatten ytan.
-Emly!!! skrek jag oroligt och sprang fram till henne och bar upp henne på land. När jag kom ner i vattnet igen så bet vampyren mig. Jag rammlade i hop orörlig på marken. Emely lämmnade han på strandkanten. När jag vaknade var jag helt yr. Jag såg två ondskefuklla skratt över mig. Jag svimmade igen. Efter ett tag vaknade jag ensam på en öpenäng. En bonde kom med en traktor och såg inte mig.
AHHHHH!! Kör inte på mig! skrek jag.
-Det här i mina marker, lilla flicka, sa bonden.
-Vart är jag? Jag svimmade när en vampy bet mig. Vart är Emely? frågade jag.
-Du är Pirkaui ön. Det är en tropisk ö.... Det finns en drottning, drottning Bella. Emely vet jag inte vem hon är., svarade bonden.
-Jag heter Flora. Vad heter du? frågade jag.
-Jag heter Ceecil. Gå till drottningen och säg att du har kommit till våran ö.
Jag och Ceecil promenerade till drottningens palats. Palatsetts utsida var guldigt och glansit med många torn. -Den drottningen måste vara rik! sa jag.
När vi kom fram stog det fyra vakter för dörrarna.
-Vad gör ni här? Gå till baks till erat arbete!!!! sa en vakt irreterat.
-Vi har fått oväntat besök från den här lilla flickan, sa Ceecil.
-Vad heter den här lilla flickan då?? frågade vakten.
-Hon heter Flora..... sa Ceecil.
-Kom in... Sa vakten
-Veeeeem är det här?? ett gammalt jäntebarn! Usch! skrek drottningen.



Fortsättning följer....... Var den bra??? Kommentera jättegärna :) Vi seeees!!




/Flora:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här får ni skriva komentarer till oss!
Vi godkänner bara snälla och trevliga komentarer.
Ni får alldirg alldrig svära eller hota oss!
Då ligger ni illa till!

Skriv lugnt hälsingar Emely101 och Flora555!