tisdag 20 juli 2010

Sagan!

Flora vaknade. Lejona hade lämmnat henne. Pompom hade rest sig upp och börjat gnägga oroligt. Hennes ben hade fått ett skrap sår..
-MAAAMMMAAA! skrek Flora oroligt. Pompoms svarta mjuka päls glänste i månskenet.
- Pompom. Just nu är du den ända som jag kan lita på, sa Flora med en gråtfärdig röst.
Pompom la sig ner. Pompom var bara 4 år och var en unghäst. Pompom la sig närmare Flora och Flora kröp sig närmare Pompom.
-Nu msåte vi sova... Här får du lite hö och moroter som du kan äta på. Annars har du en hel äng.
En timma senare hos Pompomkitty:
-Jag orkar inge mer! Jag komer dö! skrek Pompomkitty oroligt.
Hon klev upp på Depp, Ceecils häst. Emely hade svimmat och yrade. Pompom stte henne på en häst. Emely låg ner i ställer för att sitta. Pompom la Ceecil bak på Depp och så hålde hon i Depp och Love samtidigt medans hon satt på Depp. Hon började rida mot det stor kungariket.
-Hoppas det finns vatten där! Hoppas! Det är mitt ända hopp att överleva, tänkte Pompomkitty.
Klockan 5 på morgonen hos Flora:
-Ahh!! Godmorgon Pompom, sa Flora trött.
Pompom stod mitt ute på ängen och betade. När hon hörde Floras röst travade hon till Flora.
-Nu är det dags för lite mat och kraftfoder. Kraftfodret blir moröter, äpplen, havre och lite annat gott. och så får du lite hö, sa Flora.
Pompom gnäggade otåligt när Flora tog fram maten. Flora tog två smörgåsar med skinka och lite Oboy.  En halvtimma senare hade båda ätit upp och Pompom ahde på sin Westen ridnings sadel, sn westen ridnings  träns, sina benskydd och en massa andra kaker som behövdes. Flora tog på sig Cowboy skor, en blåskjorta, Cowboy hatt, en läder väst och ett par läderhandskar. Pompom började stampa oroligt och lutade bak öronen.
-Vad rä det Pompom? frågade Flora.
Plötsligt stegrade Pompom sig. Flora hoppade på snabbt när hon såg tigrarna bakom sig och smackade på Pompom så Pompom stegarde sig och sen vart det full galopp. Flora satt i Jockey sits. Till slut lämmnade tigrarna dom.
En timma senare hos Pompomkitty:
-Äntligen!´Jag måste med dom till en läkare och sne ska jag ta mig en rejäl måltid! skrek Pompomkitty.
- Heej, sa läkaren.
-Heej. Vi har haft matbrist och vatten brist och min dotters kompsi har svimmat och min kompis Ceecil har blivit sjuten och dom behöver vård snabbt! Min dotter Flora är borta nån stanns i vildmarken utan någonting. Hon har bara lite mat och vatten kvar och så har hon sin häst Pompom, men hon är bara 10 år! Och jag behöver mat och vatten jättesnart! skrek Pompomkitty oroligt.
-Ojj! Säg vad din dotter heter nu igen, sa läkaren.
-Flora. Flora Jonsson, sa Pompomkitty.
-Hon har varit i staden för ett par dagar sen. Hon rymde. Hon åkte söder ut med sin fina häst, sa läkaren.
-Okej tack! Men kan du vårda dom här två nu och kan jag få nått att äta? frågade Pompomkitty.l
Plötsligt kom en man med svarta kläder och tog  tag i Pompomkitty.

Fortsättning följer......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej!
Här får ni skriva komentarer till oss!
Vi godkänner bara snälla och trevliga komentarer.
Ni får alldirg alldrig svära eller hota oss!
Då ligger ni illa till!

Skriv lugnt hälsingar Emely101 och Flora555!